TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Zespół Napędu Elektrycznego, Energoelektroniki i Elektromobilności

dr inż. Mateusz Krzysztofiak

kolo_krzysztofiak.png

    

dr inż. Mateusz Krzysztofiak

mateusz.krzysztofiak@pwr.edu.pl

Ul. Smoluchowskiego 19,
50-370 Wrocław,
bud. A-10, pokój 401
III piętro,
tel 71 320 33 52

Zainteresowania naukowe:
  • Diagnostyka maszyn i napędów elektrycznych,    
  • Modelowanie i symulacje układów napędowych,    
  • Analiza modeli matematycznych pod kątem modelowania uszkodzeń silnika PMSM,    
  • Wykorzystanie metod analizy sygnału do diagnozowania uszkodzeń.
Aktualny cel naukowy:
Diagnostyka napędów z silnikami prądu przemiennego z wykorzystaniem modelowania matematycznego oraz analizy sygnału.
Nota biograficzna:

Absolwentem Politechniki Wrocławskiej, gdzie uzyskał tytuł magistra inżyniera na kierunku Automatyka i Robotyka (2019) oraz tytuł inżyniera na tym samym kierunku (2018). Zakończyłem studia doktoranckie z wyróżnieniem na tej samej uczelni (2019–2024). Tematem pracy doktorskiej brzmiał „Metody modelowania matematycznego w diagnostyce uszkodzeń silników synchronicznych o magnesach trwałych”. Aktualnie pełnię funkcję adiunkta na Politechnice Wrocławskiej, gdzie prowadzę badania naukowe oraz zajęcia dydaktyczne. 

Uczestnictwo w projektach:
  • Grant NCN: Modelowanie i diagnostyka łożysk tocznych stosowanych w silnikach synchronicznych z magnesami trwałymi, 2024-2026, Finansowanie z Narodowe Centrum Nauki w ramach programu PRELUDIUM 23.   Pełniona funkcja: kierownik projektu. Projekt w trakcie realizacji.
  • Projekt Europejski: Hybrid ElectriC regional Aircraft distribution TEchnologies (HECATE), 2023-2025, finansowanie  z funduszu Unii Europejskiej w ramach grantu 101101961— HECATE,  Pełniona funkcja: wykonawca. Projekt w trakcie realizacji.
  • Grant NCN: Hybrydowe metody detekcji uszkodzeń silników synchronicznych z magnesami trwałymi w napędach elektrycznych ze sterowaniem wektorowym przy wykorzystaniu obliczeń analitycznych i neuronowych, 2018-2021, Finansowanie z Narodowe Centrum Nauki w ramach programu OPUS 14.   Pełniona funkcja: stypendysta. Projekt zakończony.
ORCID Google Scholar ResearchGate li.png
Politechnika Wrocławska © 2025