TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Zespół Napędu Elektrycznego, Energoelektroniki i Elektromobilności

dr inż. Michał Adamczyk

kolo_adamczyk_tlo.png

    

dr inż. Michał Piotr Adamczyk

michal.adamczyk@pwr.edu.pl

Ul. Smoluchowskiego 19,
50-370 Wrocław,
bud. A-5, pokój 206
I piętro,
tel 71 320 37 16

Zainteresowania naukowe:
  • Zaawansowane techniki sterowania napędami elektrycznymi
  • Sterowanie tolerujące uszkodzenia czujników prądu
  • Estymatory zmiennych stanu
  • Estymatory parametrów silników elektrycznych
  • Obserwatory Luenbergera
Aktualny cel naukowy:
Zastosowanie rozszerzonych i zmodyfikowanych obserwatorów typu Luenbergera w celu poprawy jakości estymacji prądu stojana w strukturach typu FTC. Badania obejmują również projektowanie detektorów i klasyfikatorów uszkodzeń czujników prądu.
Nota biograficzna:

Michał Adamczyk w 2013 roku rozpoczął studia na kierunku Automatyka i Robotyka na Wydziale Elektrycznym. Pracę inżynierską napisał pod kierownictwem prof. Teresy Orłowskiej-Kowalskiej. Celem pracy było opracowanie graficznego interfejsu użytkownika (GUI) umożliwiającego określenie parametrów silnika oraz wybór regulatorów: histerezowych, liniowych lub opartych na logice rozmytej.

Studia magisterskie kontynuował na tym samym kierunku, a pracę dyplomową zrealizował z tematyki kompensacji uszkodzenia czujnika prądu w napędzie indukcyjnym sterowanym wektorowo, również pod kierunkiem prof. Teresy Orłowskiej-Kowalskiej.

W Światowy Dzień Liczby Pi, tj. 14 marca 2024 roku, Michał Adamczyk obronił z wyróżnieniem rozprawę doktorską pt. Wektorowe sterowanie tolerujące uszkodzenia czujników prądu w układach napędowych z silnikami indukcyjnymi – detekcja, lokalizacja i kompensacja uszkodzeń. Zarówno podczas pracy inżynierskiej, magisterskiej, jak i rozprawy doktorskiej opiekunem i promotorem była prof. Teresa Orłowska-Kowalska.

Uczestnictwo w projektach:
ORCID Google Scholar ResearchGate
Politechnika Wrocławska © 2025