Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Metody detekcji i kompensacji uszkodzeń czujników prądu dla napędów z silnikami indukcyjnymi i synchronicznymi oparte na zmodyfikowanych obserwatorach zmiennych stanu, 2021-2025, Narodowe Centrum Nauki (NCN), OPUS 21, 2021/41/B/ST7/02971, kierownik projektu.
2010-2019
Hybrydowe metody detekcji uszkodzeń silników synchronicznych z magnesami trwałymi w napędach elektrycznych ze sterowaniem wektorowym przy wykorzystaniu obliczeń analitycznych i neuronowych, 2018-2022, Narodowe Centrum Nauki (NCN), OPUS 14, 2017/27/B/ST7/00816, kierownik projektu.
Dyskretne ślizgowe sterowanie i estymacja zmiennych stanu w układach napędowych z silnikami indukcyjnymi, Narodowe Centrum Badań, 2015/17/B/ST7/03846; 2016-2019, kierownik projektu.
Badania i rozwój metod detekcji i kompensacji uszkodzeń o charakterze elektrycznym i mechanicznym w sterowanych wektorowo układach napędowych z silnikami indukcyjnymi, w szczególności dla systemów bezpiecznych, Narodowe Centrum Badań 2013/09/B/ST7/04199; 2014-2017, kierownik projektu.
Adaptacyjne sterowanie rozmyte złożonego układu napędowego o zmiennych parametrach, Narodowe Centrum Badań UMO-2011/03/B/ST7/02517; 2012-2015, główny wykonawca
Kaskadowe sterowanie ślizgowe zmiennymi stanu w napędach z silnikami indukcyjnymi, Narodowe Centrum Badań N510 334637; 2012-2014, główny wykonawca
Odporne estymatory zmiennych stanu i parametrów układu napędowego z połączeniem sprężystym, Narodowe Centrum Badań UMO-2011/01/B/ST7/03500; 2011-2014, główny wykonawca
Adaptacyjne neuronowe sterowanie napędem elektrycznym z połączeniem sprężystym, Projekt badawczy Narodowego Centrum Badań UMO-2011/01/B/ST7/04632; 2011-2014, kierownik projektu.
System do monitorowania i diagnostyki uzwojeń stojana silnika indukcyjnego, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego No. N N510 637 340; 2011-2013, główny wykonawca
2000-2009
Uniwersalny estymator strumienia i prędkości wirnika dla napędów bezczujnikowych z silnikami indukcyjnymi, Narodowe Centrum Badań N510 334637; 2009-2011, kierownik projektu.
Opracowanie bezczujnikowego układu regulacji dwustrefowej prędkości pojazdów trakcyjnych komunikacji miejskiej z silnikami indukcyjnymi, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju No. N R01 0001 06, 2009-2012, główny wykonawca
Zastosowanie sterowania predykcyjnego w strukturze sterowania układu napędowego z połączeniem sprężystym, Komitet Badań Naukowych No. N510 352936, 2009-2011, główny wykonawca
Zastosowanie matryc FPGA do realizacji neuronowych estymatorów zmiennych stanu układu napędowego z połączeniem sprężystym, Komitet Badań Naukowych No. N510 358336; 2009-2010, kierownik projektu.
System zdalnego sterowania, monitorowania i diagnostyki urządzeń napędowych oraz procesów biologiczno-chemicznych oczyszczalni i przepompowni ścieków, Komitet Badań Naukowych No. R01 014 03; 2007-2011, główny wykonawca
Rozwój metod estymacji niedostępnych zmiennych stanu i parametrów nieliniowego wielokrotnie sprzężonego układu napędowego, Komitet Badań Naukowych No. N510 023 32/2345, 2007-2009, kierownik projektu.
Diagnostyka przekształtnikowego napędu indukcyjnego przy wykorzystaniu transformacji wyższych rzędów i sieci neuronowych, Komitet Badań Naukowych N510 038 31/2439, 2006-2008, główny wykonawca
Analiza właściwości dynamicznych bezczujnikowego wektorowego układu sterowania silnikiem indukcyjnym z adaptacyjnymi estymatorami prędkości kątowej, Komitetu Badań Naukowych N510 040 31/2441, 2006-2008; kierownik projektu.
Parametryczna i nieparametryczna identyfikacja złożonego układu napędowego z silnikiem indukcyjnym, Komitet Badań Naukowych N510 039 31/2440; 2006-2008; kierownik projektu
Bezczujnikowe bezpośrednie sterowanie momentem silnika indukcyjnego w równoległej realizacji stałoprzecinkowej, Komitetu Badań Naukowych No. 3 T10A 052 30; 2006-2008, kierownik projektu.
Adaptacyjne sterowanie rozmyte napędem elektrycznym prądu przemiennego z połączeniem elastycznym, Komitet Badań Naukowych 3 T10A 043 26, 2004 -2007; kierownik projektu.
Rozwój metod estymacji zmiennych stanu i identyfikacji parametrów dla bezczujnikowych napędów z silnikiem indukcyjnym, Komitet Badań Naukowych No. 4 T10A 025 22, 2002-2004; kierownik projektu.
Adaptacyjne sterowanie rozmyte w układzie napędowym z silnikiem prądu stałego, Komitet Badań Naukowych No. 8T10A 022 18, 2000-2002, kierownik projektu.
Odtwarzanie prędkości i położenia wirnika w układzie napędowym z silnikiem synchronicznym z magnesami trwałymi, Komitet Badań Naukowych No. 8T10A 022 68, 2000-2002, kierownik projektu.
1990-1999
Samonastrajający się bezczujnikowy napęd z silnikiem indukcyjnym i neuronowym estymatorem stanu, Komitet Badań Naukowych No. 8 T10A 029 16, 1999-2001, kierownik projektu.
Napęd wykonawczy i konstrukcja typoszeregu siłowników przemysłowych, Komitet Badań Naukowych No 8T 10 A 07597C/3755 1998-2000; (projekt celowy - wdrożenie ZUPA Wrocław), główny wykonawca
Zastosowanie estymatorów stanu w bezczujnikowym napędzie elektrycznym, Komitet Badań Naukowych No. 8 T10A 006 11, 1996-1998; kierownik projektu.
Zastosowanie sieci neuronowych do monitorowania i diagnostyki silników indukcyjnych, Komitet Badań Naukowych Nr 8 S502 030 07; 1994-1996; główny wykonawca
Development of curricula in Electrical Engineering POCEE, International Programme TEMPUS, project UE Tempus-JEP-09137-95, 1995-1998; kierownik krajowy (i koordynator międzynarodowy) projektu
Sterowanie niewrażliwe w napędzie pozycyjnym z silnikiem indukcyjnym, Komitet Badań Naukowych No. 8 T10A 010 08, 1994-1996; kierownik projektu.
Numeryczne układy sterowania napędów przekształtnikowych w warunkach niepełnej informacji o obiekcie, MNSzWiT No. 1411/8/91, 1991-1993; kierownik projektu
1980-1989
Estymacja stanu i parametrów w optymalnie sterowanych układach napędowych z silnikami asynchronicznymi, Program resortowy MNiSzW RRJ-04 koordynowany przez Instytut Automatyki Politechniki Łódzkiej. Zadanie GT4.2: 1986-1990; kierownik projektu (PWr).
Rozwój metod syntezy układów sterowania napędami przekształtnikowymi z silnikami asynchronicznymi, Centralny Problem Badawczo Rozwojowy 5.7 pt. „Maszyny i urządzenia elektrotechniczne”. Koordynator: Zakład Badań Podstawowych Elektrotechniki MHiPM i PAN; 1986-1990; kierownik projektu (PWr).
Zagadnienia opisu matematycznego i synteza dynamiki układów elektromechanicznych ze sterowaniem częstotliwościowym Podproblem węzłowy 05.5A pt. „Wybrane badania podstawowe w dziedzinie elektrotechniki”. Koordynator: Zakład Badań Podstawowych Elektrotechniki MHiPM i PAN; 1980-1985; kierownik projektu (PWr)