TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Zespół Napędu Elektrycznego, Energoelektroniki i Elektromobilności

dr inż. Maciej Skowron

kolo_maciej_skowron_pwr-1.png

    

dr inż. Maciej Skowron

maciej.skowron@pwr.edu.pl

Ul. Smoluchowskiego 19,
50-370 Wrocław,
bud. A-10, pokój 401
III piętro,
tel 71 320 33 52

Zainteresowania naukowe:
  • Diagnostyka napędów z silnikami prądu przemiennego z wykorzystaniem głębokich sieci neuronowych,
  • Uczenie transferowe,
  • Modelowanie matematyczne, zaawansowanych metod przetwarzania sygnałów
  • Cyfrowa implementacja systemów sterowania i diagnostyki
Aktualny cel naukowy:
Diagnostyka napędów z silnikami prądu przemiennego z wykorzystaniem głębokich sieci neuronowych,
Nota biograficzna:
Maciej Skowron uzyskał tytuł magistra inżyniera oraz stopień doktora nauk technicznych w dyscyplinie automatyka, elektronika i elektrotechnika na Politechnice Wrocławskiej odpowiednio w 2018 i 2021 roku. Obecnie jest adiunktem w Katedrze Maszyn, Napędów i Pomiarów Elektrycznych oraz pełni rolę Opiekuna Laboratorium Elektromobilności Politechniki Wrocławskiej. Aktualnie jest członkiem organizacji naukowych: Institute of Electrical and Electronics Engineers, IEEE Industrial Electronics Society, Polskiego Towarzystwa Elektrotechniki Teoretycznej i Stosowanej, Academii Iuvenum Politechniki Wrocławskiej oraz wrocławskiego oddziału Stowarzyszenia Elektryków Polskich.  Ponadto pełni funkcję Associate Editor w czasopiśmie Power Electronics and Drives oraz jest recenzentem w  czasopismach IEEE Transactions on Industrial Electronics, IEEE Transactions on Energy Conversion, Electrical Engineering, Engineering Applications of Artificial Intelligence, Elsevier, IEEE Transactions on Power Electronics, Bulletin of the Polish Academy of Sciences, IEEE Access.
Uczestnictwo w projektach:
  • Projekt Europejski: Hybrid ElectriC regional Aircraft distribution TEchnologies (HECATE), 2023-2025, finansowanie  z funduszu Unii Europejskiej w ramach grantu 101101961— HECATE,  Pełniona funkcja: główny wykonawca (2023-2024), lider zespołu diagnostycznego (2024-2025). Projekt w trakcie realizacji.
  • Grant NCN: Metody detekcji i kompensacji uszkodzeń czujników prądu dla napędów z silnikami indukcyjnymi i synchronicznymi oparte na zmodyfikowanych obserwatorach zmiennych stanu, 2022-2025, Finansowanie z Narodowe Centrum Nauki w ramach programu OPUS 21.   Pełniona funkcja: wykonawca (2021-2024). Projekt w trakcie realizacji.
  • Grant NCN: Diagnostyka uszkodzeń silników synchronicznych z magnesami trwałymi z wykorzystaniem głębokich sieci neuronowych i uczenia transferowego, 2022-2025, Finansowanie z Narodowe Centrum Nauki w ramach programu PRELUDIUM 20.   Pełniona funkcja: kierownik projektu (2022-2025). Projekt zakończony.
  • Grant NCN: Hybrydowe metody detekcji uszkodzeń silników synchronicznych z magnesami trwałymi w napędach elektrycznych ze sterowaniem wektorowym przy wykorzystaniu obliczeń analitycznych i neuronowych, 2018-2021, Finansowanie z Narodowe Centrum Nauki w ramach programu OPUS 14.   Pełniona funkcja: stypendysta (2018-2022). Projekt zakończony.
ORCID Google Scholar ResearchGate Elsevier li.png
Politechnika Wrocławska © 2025